ȘCOALA GIMNAZIALĂ Nr. 3 RÂȘNOV Nr. 157/10.02.2021
AVIZAT CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE 05.03.2021
AVIZAT CONSILIUL PROFESORA 22.02.2020
STAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI LA SFÂRŞITUL SEMESTRULUI I AN ŞCOLAR 2020-2021
I. Contextul legislativ, politic-instituţional, social-economic, cultural şi ecologic cu conexiuni în domeniul educaţiei
Contexul legislativ, politic-instituţional
La baza întregii activităţi desfăşurate în unitătea de învăţământ au stat:
• Legea educaţiei naţionale nr. 1 / 2011 cu modificările şi completările ulterioare;
• Legea nr.87/13.04.2006 privind asigurarea calităţii educaţiei;
• Ordonanţa de urgenţă privind asigurarea calităţii educaţiei nr.75/12.07.2005;
• Legea nr. 35-2007 privind prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar şi respectarea semnelor distinctive;
• O.U.G. nr 34, 37, 40 / 2009
• O.M.Ed.C. nr.5021/23.09.2005 privind aprobarea Metodologiei continuării studiilor după finalizarea învăţământului obligatoriu;
- Ordinul ministrului Educației și Cercetării nr. 3.125/2019 privind structura anului şcolar 2020– 2021
- Ordinul nr. 5455/2020 privind organizarea și desfășurarea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a în anul școlar 2020-2021
- ordinul nr. 5.457/31.08.2020 privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2021-2022.
- Metodologia-cadru de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2011-2012 a fost aprobată prin ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4.802/2010
- Ordinul nr. 5085/2019 pentru modificarea și completarea anexei la Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.576/2011 privind aprobarea Criteriilor generale de acordare a burselor elevilor din învățământul preuniversitar de stat
- Ordinul MEN nr. 4005/2018 pentru modificarea Regulamentului privind regimul actelor de studii si al documentelor scolare gestionate de unitatile de invatamant preuniversitar
- Regulamentul privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare gestionate de unităţile de învăţământ preuniversitar, aprobat prin OMENCS nr. 3844/24.05.2016
- Ordinul Ministerului Educatiei Nationale nr. 4276/2019 pentru modificarea Regulamentului privind regimul actelor de studii si al documentelor scolare gestionate de unitatile de invatamant preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice nr. 3844/2016
• Ordinul MECI nr. 5132 / 2009 privind activităţile specifice funcţiei de diriginte;
- Legea 128/1997 privind Statutul Personalului didactic şi Legea 349/2004 pentru modificarea şi completarea Legii 128/1997 privind Statutul personalului didactic;
- Planul managerial al ISJ Braşov;
- OM 5561/2011 privind Metodologia formării continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar;
- O.M.E.N.C.S. nr. 5079/31.08.2016 cu privire la Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, cu modificările şi completările ulterioare;
- OMEN 3027/2018 de completare a O.M.E.N.C.S. nr. 5079/31.08.2016 cu privire la Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar
- Regulamentul-cadru a fost aprobat prin ordinul de ministru nr. 5.079/2016 și modificat/completat succesiv prin:
- Ordinul ministrului Educației și Cercetării nr. 4.249/2020 (modificări și completări operate în contextul pandemiei COVID-19)
- Ordinul de ministru nr. 5.447/31.08.2020, reglementează organizarea și funcționarea unităților de învățământ preuniversitar, în cadrul sistemului de învățământ din România, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, și se aplică în toate unitățile de învățământ.
- Ordinul ministrului Educației Naționale nr. 3.027/2018 (care modifică și completează preponderent Anexa-Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar)
- LEGE nr. 87/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/12.07.2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, cu modificarile si completarile ulterioare;
- H.G. nr. 1395/2010 privind finanţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, finanţate din bugetele locale, pe baza standardelor de cost pe elev/preşcolar pentru anul 2011, H.G. nr. 926/2011;
- Strategia Naţională pentru Dezvoltare Durabilă a României. Orizonturi 2013-2020-2030;
- Strategia de descentralizare a învăţamântului preuniversitar aprobată prin Memorandum în Şedinţa de Guvern din 20 decembrie 2005.
Ordinele, notele, notificările M.E.C.T.S./MEN, adresele, deciziile ISJ Brașov;
În anul şcolar 2020-2021, întreaga activitate a ŞCOLII GIMNAZIALE Nr. 3 Râșnov s-a desfăşurat conform programului managerial prezentat şi aprobat de Consiliul profesoral la începutul anului şcolar, activitate care a vizat:
- Managementul organizaţional:
- Repartizarea optimă a spaţiului de şcolarizare, stabilirea sălilor de clasă;
- Realizarea programului de funcţionare a şcolii.
b. Stabilirea şi organizarea factorilor care coordonează desfăşurarea şi monitorizarea procesului instructiv-educativ:
- Stabilirea membrilor Consiliului de administraţie, a comisiei de calitate, a responsabililor de catedră/comisii metodice şi pe probleme;
- Stabilirea programului de activitate la nivelul comisiilor metodice;
- Implicarea directorilor și a responsabililor de comisii metodice în monitorizarea activităţii cadrelor didactice, prin asistenţe la ore.
c.Creşterea calităţii procesului instructiv-educativ prin:
- Proiectarea riguroasă a activităţii didactice.
- Monitorizarea şi evaluarea calităţii procesului instructiv-educativ din perspectiva realizării unui învăţământ centrat pe elev, prin folosirea metodelor activ participative, implementarea la toate disciplinele care dispun de softuri educaţionale.
d. Educaţia prin activităţi extraşcolare eficiente şi atractive într-o strânsă colaborare şi consultare cu elevii scolii.
e. Consolidarea bazei materiale, modernizarea ei, achiziţionarea de materiale necesare bunei funcţionări a procesului instructiv-educativ, păstrarea bazei materiale a şcolii, asigurarea resurselor financiare necesare.
f. Pe linia orientării şi consilierii profesionale, s-au avut în vedere:
- Dezvoltarea serviciilor de OSP.( diriginți)
- Creşterea gradului de cuprindere a elevilor în educaţie printr-o ofertă educaţională optimă şi o bună gestionare a imaginii şcolii.
g. Dezvoltarea de proiecte, programe, parteneriate şi colaborări, menite să conducă la:
– Dezvoltarea şi diversificarea parteneriatului social.
– Iniţierea şi promovarea unor programe educative complexe.
- POPULAŢIA ŞCOLARĂ
În anul şcolar 2020-2021, la nivelul şcolii funcţionează 25 de clase, cuprinzând 599 de elevi, repartizaţi după cum urmează:
- 14 clase învăţământ primar
- 11 clase învăţământ gimnazial
Situaţia cuprinderii elevilor în evidenţele şcolare se prezintă astfel:
Sc. 3
Treapta de învăţământ | Elevi înscrişi la începutul an şcolar | Elevi rămaşi la sfârşitul anului școlar | Total elevi plecaţi | Total elevi veniţi | Diferenţa elevi înscrişi – elevi rămaşi |
Clasele 0-IV | 224 | 224 | 3 | 3 | 0 |
Clasele V-VIII | 186 | 186 | 2 | 2 | 0 |
Total | 410 | 410 | 5 | 5 | 0 |
Sc. 1
Treapta de învăţământ | Elevi înscrişi la începutul an şcolar | Elevi rămaşi la sfârşitul anului şcolar. | Total elevi plecaţi | Total elevi veniţi | Diferenţa elevi înscrişi – elevi rămaşi |
Clasele 0-IV | 125 | 123 | 2 | 0 | -2 |
Clasele V-VIII | 68 | 66 | 3 | 1 | -2 |
Total | 193 | 189 | 5 | 1 | -4 |
Numărul de elevi raportaţi la sfârşitul semestrului I, este mai mic comparativ cu cel al elevilor înscrişi la începutul anului şcolar.
- Se impun şi pe viitor acţiuni sistematice de popularizare a ofertei educaţionale şi a imaginii şcolii pentru atragerea în continuare a copiilor spre unitatea noastră şcolară prin:
- organizarea Zilelor Porţilor Deschise cu concursul întregului personal, în formă adaptată condițiilor de siguranță;
- popularizarea activității școlare în cadrul grădiniţele din oraș (director, învăţători, consilier scolar), pentru constituirea claselor din învăţământul primar).
- conducerea şcolii va promova şi în presa locală realizările şcolii, performanţele elevilor și cadrelor didactice.
II. PROMOVABILITATEA
La sfârșitul semestrului I, la nivelul şcolii, promovabilitatea pe cicluri de învăţământ s-a prezentat astfel:
Șc. 3:
Treapta de învăţământ | Procent de promovare la sfârşitul semestrului I |
Clasele 0-IV | 93,30% |
Clasele V-VIII | 84,40% |
Total | 88,85% |
Șc. 1:
Treapta de învăţământ | Procent de promovare la sfârşitul semestrului I |
Clasele 0-IV | 95,12% |
Clasele V-VIII | 75,76% |
Total | 85,44% |
Situaţia elevilor cu situație neîncheiată/corigenți la sfârșitul sem.I, se prezintă astfel:
Sc.3:
Nivel de învăţământ | SN | Corigenți |
Clasele 0-IV | 8 | 7 |
Clasele V-VIII | 26 | 3 |
Total | 34 | 10 |
Sc.1:
Nivel de învăţământ | SN | Corigenți |
Clasele 0-IV | 4 | 2 |
Clasele V-VIII | 15 | 1 |
Total | 19 | 3 |
FRECVENŢA ELEVILOR ŞI STAREA DISCIPLINARĂ
Situaţia centralizată privind frecvenţa la cursuri a elevilor la sfârşitul semestrului I se prezintă astfel:
Șc.1:
Treapta de învăţământ | Total absenţe | Absente Motivate | Absente Nemotivate | |||
Total Sem. I | Total Sem. II | Total Sem. I | Total Sem. II | Total Sem. I | Total Sem. II | |
0-IV | 11.603 | 1.753 | 9.850 | |||
V-VIII | 7.287 | 1.381 | 5.906 | |||
TOTAL/ media | 18.890/ 99,94 | 3.134/ 16,58 | 15.756/ 83,36 |
Șc.3:
Treapta de învăţământ | Total absenţe | Absente Motivate | Absente Nemotivate | |||
Total Sem. I | Total Sem. II | Total Sem. I | Total Sem. II | Total Sem. I | Total Sem. II | |
0-IV | 4.151 | 843 | 3.298 | |||
V-VIII | 3.229 | 1.349 | 1.880 | |||
TOTAL/media | 7.380/ 18 | 2.192/ 5,34 | 5.178/ 12,62 |
Cauzele numărului mare de absenţe/elev sunt în principal:
- Motive medicale.
- Elevii provin din familii dezmembrate care sunt dezinteresate de comportamentul copiilor lor în şcoală.
- Neparticiparea la ore în sistem online.
Situaţia notelor scăzute la purtare se prezintă astfel:
Șc. 3:
Nr. crt. | Treapta de învăţământ | Total elevi | Total | Intre 9,99-7,00 | sub 7 | Ptr absente | Alte motive |
1 | Cls.0-IV | 224 | 10 | 4 | 6 | 6 | 0 |
2 | Cls.V-VIII | 186 | 23 | 17 | 6 | 6 | 0 |
3 | Total | 410 | 33 | 21 | 12 | 12 | 0 |
Șc. 1:
Nr. crt. | Treapta de învăţământ | Total elevi | Total | Intre 9,99 – 7,00 | sub 7 | Ptr absente | Alte motive |
1 | Cls.0-IV | 123 | 44 | 13 | 31 | 31 | 0 |
2 | Cls.V-VIII | 66 | 50 | 34 | 16 | 16 | 0 |
3 | Total | 189 | 94 | 47 | 47 | 47 | 0 |
Cauza principală a scăderii notei la purtare o reprezintă absenţele nemotivate.
Activităţi realizate cu profesorii în scopul combaterii absenteismului/violenţei în mediul şcolar:
– prelucrarea în Consiliul profesoral la începutul anului şcolar a prevederilor legale cu privire la întocmirea comisiei pentru combaterea violentei,
– stabilirea componenţei comisiei, a responsabilului de comisie şi a atribuţiilor acestora,
– prelucrarea ROI cu elevii în cadrul orelor de consiliere şi semnarea acestuia,
– prelucrarea cu părinţii a ROI şi a măsurilor prevăzute în prima şedinţă din sem.I,
– elaborarea unei proceduri pentru accesul persoanelor străine în școală și prelucrarea ei cu cadrele didactice și personalul care asigura paza,
– supravegherea accesului în şcoală şi a ordinii în timpul pauzelor de către pesonal pază, personalul nedidactic și cadre didactice.
- RESURSE UMANE. INCADRAREA ŞCOLII. PERFECȚIONARE prin grade didactice.
Încadrarea şcolii cu personal didactic s-a realizat de către conducerea şcolii în conformitate cu legislaţia în vigoare şi respectându-se pe cât posibil principiul continuităţii şi al competenţei profesionale.
Din analiza SWOT realizată la nivelul unităţii şcolare, un punct tare îl reprezintă calitatea resursei umane care asigură un proces instructiv – educativ de performanță.
Numărul de posturi are următoarea structură:
- 44 posturi cadre didactice
– 4,5 posturi cadre didactice auxiliare (0,5 administrator financiar, 1administrator de patrimoniu, 1secretar, 0,5 bibliotecar, 0.5 analist programator, 1 mediator școlar)
– 9,5 posturi personal nedidactic (6,5 îngrijitoare, 2 fochiști, 1 muncitori)
RESURE UMANA
Cadre didactice 44 | Auxiliar și nedidactic 14 | |||
Titulari 32 13 primar, 19 gimnaziu | Suplinitori 12 2 primar 10 gimnaziu ( 1 pensionar) | Normă de bază 13 | Cumul 1 | |
Calificați 11 2 primar 9 gimnaziu | Necalificați 1 1 gimnaziu | |||
Gradul I 20 5 primar 15 gimnaziu | Gradul I 3 0 primar 3 gimnaziu | Auxiliar 1 secretar 1 admin. partimoniu 1 mediator școlar 0,5 bibliotecar 2 fochiști 6,5 îngrijitor 1 muncitor | Auxiliar – 0,5 contabil -0,5 informatician | |
Gradul II 3 2 primar 1 gimnaziu | Gradul II 1 0 primar 1 gimnaziu | |||
Def. 8 5 primar 3 gimnaziu | Def. 3 1 primar 2 gimnaziu | |||
Deb. 1 1 primar 0 gimnaziu | Deb. 5 1 primar 4 gimnaziu | |||
Din cele 44 cadre didactice 32 sunt titulari, 12 suplinitori ( 11 calificaţi și 1 necalificat) :
Nr.titulari – 32 | Nr.suplinitori 12 | Nr.pers.auxiliar + TESA | ||||||
Deb. | Def. | Gr.II | Gr.I | Deb. | Def. | Gr.II | Gr.I | |
1 | 8 | 3 | 20 | 5 | 3 | 1 | 3 | 14 pers.aux., TESA |
titulari | suplinitori | Deb. | Def. | Gr.II | Gr.I |
72,73% | 27,27% | 13,64% | 25% | 9,10% | 52,26% |
Structura catedrelor didactice pe discipline se prezintă astfel:
Nr.crt. | Disciplină | Total | Titulari | Suplinitori / detasaţi / necalificați/ pensionari |
1 | Limba română | 3 | 3 | – |
2 | Limbi moderne | 5 | 3 | 2 S |
3 | Matematica | 3 | 2 | 1P |
4 | Fizica | 1 | 1 | – |
5 | Chimie | 1 | – | 1S |
6 | Biologie | 2 | 1 | 1S |
7 | Geografie | 2 | 1 | 1S |
8 | Istorie | 2 | 2 | – |
9 | Socio-umane | 1 | 1 | |
10 | Religie | 2 | 1 | 1 S |
11 | Educaţie muzicală | 2 | 1 | 1 NC |
12 | Educaţie plastică | 2 | 1 | 1 NC |
13 | Educatie tehnologica | 1 | 1 | – |
14 | Educaţie fizica | 3 | 2 | 1 S |
15 | TIC | 1 | – | 1 S |
16 | Prof. inv. primar | 14 | 13 | 1 S |
Perfecționare prin grade didactice:
Nr. crt. | Nume, prenume | Specializare | Grad |
1. | Motoroiu Alexandra | Prof. înv. primar | Def. |
2. | Roșu Monica | Prof. înv. primar | Gr. II |
3. | Dumitru Alina | Prof. înv. primar | Gr. II |
4. | Zaharia Anca | Prof. lb. engleză | Gr. I |
IV. PLANURI CADRU. MANUALE ŞCOLARE.
În anul şcolar 2020-2021 se aplicată următoarele planuri cadru:
_OMEN_3.371_12.03.2 013 privind aprobarea planurilor-cadru inv_primar
- La clasa a V a, a VI a, a VII a, a VIII-a OMEN nr. 3393/28.02.2017
Curriculum diferenţiat s-a adresat elevilor cu parcurgeri individuale de învăţare mai lentă, pentru care numărul de ore alocat prin trunchiul comun este insuficient.
Curriculum la decizia şcolii a fost orientat în principal spre ariile curriculare din profilul clasei. Curriculum elaborat în şcoală ca disciplină nouă, a cuprins disciplinele din cultura generală cu programe aprobate de ISJ
Pentru anul şcolar 2020-2021 au fost aprobate în CA şi CP următoarele CDȘ-uri:
Înv. Primar:
Nr. crt. | ŞCOALA | CLASA | NUME OPŢIONAL | CADRU DIDACTIC |
Şc. 3 | CP A | Happy Heart 2 | Corboș Daniela | |
Șc. 3 | CP. B | Happy Heart 2 | Corboș Daniela |
Înv. gimnazial:
Nr. crt. | ŞCOALA | CLASA | NUME OPŢIONAL | CADRU DIDACTIC |
ŞC. 1 | a V-a | Teatru școlar | Norocea Luminița | |
ŞC. 3 | a V-a A | Educaţie pentru sănătate | Chețe Oana | |
ŞC. 3 | a V-a B | Geografia orizontului local | Proca Mihaela | |
ŞC. 1 | a VI-a | Stanciu Adina | ||
ŞC. 3 | a VI-a A | Complemente de matematică | Manoliu Silvia | |
ŞC. 3 | a VI-a B | Complemente de matematică | Manoliu Silvia | |
ŞC. 1 | a VII-a | Aplicații ale matematicii | Lapoși Carmen | |
ŞC. 3 | a VII a A | Scriere creativă | Lupu Mirela | |
ŞC. 1 | a VII- a B | Tipuri de compunere | Chițu Daniela | |
ŞC. 1 | a VIII-a | Complemente la matematică | Lapoși Carmen | |
ŞC. 3 | a VIII-a | Complemente la matematică | Manoliu Silvia |
S-au pus la dispoziţia comisiilor metodice programele şcolare valabile pentru fiecare obiect de studiu, realizându-se o planificare anuală şi semestrială a materiei, ţinându-se seama de recomandările primite la cercurile pedagogice pe discipline şi au fost vizate de şefii de catedră şi de directorii şcolii.
V. Olimpiade și concursuri școlare
În primul semestru, la nivelul școlii, s-a desfășurat faza pe școală, la disciplina Matematică – concursul
,, Gazeta matematică”.
VI. Parteneriate și activități extrașcolare
Parteneriate şi alte activităţi, la care au participat ambele şcoli:
- Activități cu caracter educative
Nr. Crt. | A C T I V I T A T E A | PERIOADA DE DESFĂȘURARE | LOCUL DE DESFĂȘURARE | MIJLOACE DE REALIZARE A ACTIVITĂȚII/ FINALITĂȚI | R E S P O S A B I L I |
1 | Ziua Limbilor Europene | 25.09.2020 | Sala de clasă | Creații literare – Poezii , Machetă | Corboș Nicoleta Zaharia Anca Ovesea Oana Lupu Mirela Diaconu Daniela |
ISJ Brașov | Expoziție | ||||
2 | HALLOWEEN on Tik-Tok | 30.10.2020 | Sala de clasă | Decorarea sălilor de clasă, Desene Concurs de costume pe Tik-Tok Online- Halloween Party | Corboș Nicoleta Zaharia Anca Ovesea Oana |
3 | Ziua Europeană Împotriva Traficului de Persoane | 18 Octombrie 2020 | Școală | Reprezentant ANITP – Cms. Vlădoiu Adrian prezentare online materiale educative , Concurs tematic pe Kahoot | Corboș Nicoleta |
4 | Programul “Școala siguranței Tedi ! “ | Noiembrie 2020-Iunie 2021 | Școală | Teme educative pentru igiena corpului & Utilizarea în siguranță a internetului | Răpcencu Oana |
5 | Ziua Internațională a Toleranței | 16.11.2020 | Sala de clasă | Concurs de Desene , Scrisori , Filme pe Tik-Tok | Învățătorii și diriginții Laurențiu Andreea |
6 | Poetul nepereche -Mihai Eminescu | 15 Ianuarie 2021 | Online | Prezentarea materiale informative, Recital de poezii | Neagu Cristina |
7 | Stop Bullying – Ziua Internațională a Nonviolenței | 29 ianuarie 2021 | Online | Vizionare de materiale educative prezentate de ISJ, CJRAE Brașov Voluntari participare online: Floroiu Denisa V B, Robu Florin VI B, Cojocariu Raluca VII A, Marcu Flavia VIII | Corboș Nicoleta |
8 | „Să demascăm dușmanul invizibil “ | 18-29 Ianuarie 2021 | Online | Concurs de desene -Stop bullying organizat de CJRAE Brașov | Corboș Nicoleta Ovesea Oana |
II.FESTIVITĂŢI
Nr. Crt. | A C T I V I T A T E A | PERIOADA DE DESFĂȘURARE | LOCUL DE DESFĂȘURARE | MIJLOACE DE REALIZARE A ACTIVITĂȚII/ FINALITĂȚI | R E S P O S A B I L I |
1 | Festivitatea de deschidere a anului şcolar | 14.09.2020 | Curtea scolii, Sala de clasă | Festivitatea de deschidere a anului școlar | Conducerea şcolii Învăţătorii, profesori și diriginţi |
2 | Ziua Naţională a României online | 1.12.2020 | Online | Prezentare Power -Point Vizionare film istoric Vizionare Legenda tricolorului Concurs tematic – Quizizz | Corboș Nicoleta Stanciu Adina |
3 | Uite, vine Moș Crăciun! | 18 .12.2020 | Online | Atelier online creativ – confecționare ornamente de Crăciun , Puzzle Împodobirea brăduțului online Colinde, Poezii și scenete tematice online | Învăţătorii și diriginţii |
PARTENERIATE EDUCAŢIONALE -semestrul I
Nr. crt | Denumirea instituției | Nr. înregistrare și data încheierii acordului | Denumire proiect | Perioada de defășurare a proiectului | Responsabili |
1. | Cambridge Assessment English- TWINKLE STAR EXAM CENTRE | 64/ 20.01 2021 | Colaborarea în privința orgănizării examenelor Cambridge | Ianuarie -Mai 2021 | Corboș Nicoleta Zaharia Anca |
2. | Asociația eLiberare București | 66/ 20.01.2020 | Colaborare în vederea realizării unor activitățide prevenire a traficului de personae și a exploatării sexuale în România | Septembrie 2020- August 2021 | Corboș Nicoleta Ovesea Oana Manoliu Silvia Zaharia Anca Lupu Mirela |
3. | Școala Profesională Lungani Iași | 65/20.01.2021 | “Magia Sărbătorilor de Iarnă în Spațiul Multicultural Românesc” | Noiembrie 2020- Iunie 2021 | Corboș Nicoleta |
4. | Asociația Specialiștilor în Educație MAGISTRUM-Iași | 67/ 20.01.2021 | Proiect Internațional “File de Tradiție Multiculturală în Spațiul Românesc “ | Noiembrie 2020- Iunie 2021 | Corboș Daniela |
VII. ACTIVITATEA INSTRUCTIV-EDUCATIVĂ
Anexe rapoarte pe comisii metodice
VIII. ACTIVITATEA BIBLIOTECII
În organizarea activităţii biblioteca a ţinut seama de mai multe obiective şcolare, printre acestea :
- Asigurarea funcţionării bibliotecii potrivit normelor legale şi orarului stabilit;
- Evidenţa volumelor şi numarului de titluri;
- Elaborarea programelor de activitate și a Regulamentului de organizare și funcționare a bibliotecii ptr. anul în curs;
- Înscrierea elevilor, clasele I, II;
- Asigurarea împrumutului cărţior la domiciliu, la cererea cadrelor didactice și a elevilor, cu respectarea normelor igenico-sanitare în condiții de pandemie SARS-CoV-2;
- Urmărirea restituirii la timp a cărților împrumutate;
- Asigurarea şi distribuirea manulelor şcolare;
- Implicarea, cf. decizie, în programul național de rechizite școlare și tablete;
- Achiziționare fond de carte, în valoare de 4.000 lei;
- Participarea la cursuri de formare profesională.
IX. ACTIVITATE CONTABILITATE
Realizată de administrator financiar patrimoniu Enache Maria
BUGET DE STAT – 3.536.106 lei
Total 3.536.106 | Trim IV:1.028.770 | Cheltuit: 3.481.337 |
Salarii: 864.534 Desbăgubiri civile: 159.576 Pregătire profesională: 310 Tichete vacanță: 4.350 | 3.247.501 159.576 310 73.950 |
BUGET LOCAL – 702.500 lei
Total – 702.500 (ian. 2020) | Trim IV – 272.290 | Cheltuit – 606.003 (dec. 2020) | |
Navetă | 34.000 | 8.514 | 16.178 |
Cheltuieli materiale | 243.000 | 57.902 | 200.736 |
Reparații curente | 31.000 | 0 | 30.932 |
Obiecte de inventar | 110.000 | 98.503 | 109.919 |
Deplasări | 2.000 | 298 | 589 |
Cărții/publicații | 4.000 | 3.997 | 3.997 |
Pregătire profesională | 4.000 | 0 | 724 |
Cadouri Crăciun | 40.000 | 38.243 | 38.628 |
CES | 95.000 | 35.908 | 68.807 |
Ghiozdane | 15.000 | 0 | 12.441 |
Burse | 40.000 | 15.888 | 38.569 |
SSM | 4.000 | 2.308 | 3.645 |
Investiții: – Reabilitarea băi; – echipamente IT; – licențe antivirus. | 70.000 9.000 2.000 | 0 8.999 2.000 | 69.848 8.999 2.000 |
X. ACTIVITATEA ADMINISTRATIV-GOSPODĂREASCĂ
De la începutul anului şcolar 2020-2021, pe lângă activităţile zilnice (curăţenie, reparaţii curente la mobilier şi instalaţii) s-a realizat:
- Asigurarea de condiţii optime pentru realizarea unui proces instructiv educativ de calitate, cu norme adapte pandemiei SARS-CoV-2;
- Rețeaua WFi- Școala 3;
- Distribuirea în bune condiţii a laptelui şi cornului;
- Aprovizionarea cu materiale necesare efectuarea curăţeniei şi a reparaţiilor curente de mobilier, utilaje, instalaţii sanitare şi electrice.
- Efectuarea verificărilor periodice anuale a stingătoarelor, prizelor cu protecţie şi paratrăsnete.
CONCLUZII
Sintetizând cele menţionate, pot aprecia următoarele:
- Puncte tari
– Şcoala a asigurat materialul curricular (planuri de învăţământ, programe şcolare, manuale)
– Unitatea şcolară dispune de săli amenajate corespunzător derulării procesului instructive educativ, biblioteca, cabinet psihologic.
– Asigurarea desfășurării activității didactice în sistem hibrid (Șc. 3).
– Au fost asigurate condiţii igienico-sanitare bune pentru desfăşurarea procesului instructiv educativ.
– Şcoala a avut o bună colaborare cu ISJ Bv., precum şi cu comunitatea locală.
– Un număr mare de cadre didactice s-au preocupat de creşterea calităţii actului educative, în sistem on line.
– A fost asigurat cadrul necesar de derulare a activităţilor instructiv-educative şi administrativ-financiare;
- Puncte slabe
– Monitorizarea insuficientă din partea conducerii şcolii a activităţii cadrelor didactice.
– Dificultăți în desfășurarea activității didactice, în sistem on line, cauzate de neparticiparea elevilor la ore (dezinteres, absenteism, deteriorarea tabletelor).
– Sincope în cadrul comunicării între departamentele funcționale (secretariat, contabilitate, administrativ).
Râșnov, 10.02.2021
DIRECTOR,
Prof. Chețe Maria Oana